לוין נחרץ: "מעולם לא ספרנו כמה בנות ספרדיות יש אצלינו" • הראיון המלא

    דוד לזר 10 Comment on לוין נחרץ: "מעולם לא ספרנו כמה בנות ספרדיות יש אצלינו" • הראיון המלא
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (שני) דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשת הנהלת סמינר 'בית יעקב' הישן בירושלים, להוציא צו ביניים על שיבוץ 21 הבנות שלא התקבלו לסמינר. על פי ההחלטה, ההנהלה חוייבה לקבל במידי את כל הבנות ששובצו על ידי העירייה ומשרד החינוך.

    הבוקר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' העניק מנהל הסמינר 'הישן' הרב ישראל לוין ראיון שבו הוא נשאל את כל השאלות הקשות בסאגת אי קבלת הבנות ששובצו על ידי העירייה.

    האם שנת הלימודים תחל היום אצלכם כמתוכנן?

    "אני שומע שלא, ראיתי בעיתונים שלא, קיבלתי טלפונים מהורים נזעמים שאמרו לי שאין בכוונתם לשלוח את בנותיהם היום לסמינר. שלחתי הודעה לכל הצוות שהלימודים יפעלו היום כסדרן וכולן מחוייבות להתייצב כרגיל", אמר לוין.

    "המצב כולו עצוב ועגום לי מאוד, מאוד לא נוח לי, ואני אומר זאת בצורה עדינה", סיפר לוין, "כואב לי הלב על כל בת שלא התקבלה ללימודים, בכל פעם שאני צריך להגיד 'לא' זה חותך לי כמו מחט בבשר החי, ובכל פעם שאני אומר 'כן' – זה יום חג עבורי".

    לדבריו של לוין, "כמו תמיד, חייבים לדאוג לטובת הכלל לפני טובת הפרט, יש בירושלים יותר מ-20 סמינרים, בחלקן יש כיתות קטנות, למה כל ה-21 הבנות צריכות להתקבל רק אצלינו?", לדבריו, "בשנה שעברה עיריית ירושלים הפעילה לחץ גדול לקבל עוד בנות וקיבלנו, ובסופו של דבר זה היה מחדל רוחני ואנושי שאי אפשר לתאר", לוין מספר כי "מורה מעדות המזרח נכנסה יום אחד למשרדי ואמרה לי 'המנהל זה לא שייך יותר. פגשה אותי אמא של תלמידה, ולא זכרתי מי היא בתה, וזה בגלל שיש בכיתה 50 בנות".

    לוין המשיך להסביר את בעיית הצפיפות, "תבואו לסיור ותראו, סביב הסמינר הכל בנוי בקרוואנים וממ"דים טלאי אחד על השני, עשיתי סיור בין כיתות א', לא יכולתי להיכנס לכיתה כי על הדרך ישבו בנות", מספר לוין, "יום אחד ראיתי שכיתה שלימה קמה ליטול ידיים באמצע השיעור, שניסיתי להבין למה, התברר לי, כי התור לנטילת ידיים כל כך ארוך, עד שאין יכולת שכל הבנות יספיקו ליטול את ידיהם בהפסקה".

    "אנחנו מדברים על כ-2500 – 3000 בנות. אני רוצה לחנך את הבנות בצורה הגיונית ונורמלית. לחנך את הבנות ברמה סבירה, גם עם הבנות הטובות בעולם אין דרך לחנך ולהתמסר – כשיש 40 בנות בכיתה אחת ואת זה שמעתי מגורמים בכירים במשרד החינוך".

    מדוע עד היום הכל התנהל כשורה ורק השנה העניינים מסתבכים?, "אני מנהל חדש, נכנסתי לפי 4 חודשים, ראיתי מחדל חמור ואמרתי 'סטופ' לא ממשיכים ככה. ואני מתכוון למחדל ברמה הכי גבוהה שיש".

    למה שלא תמתין עד שנה הבאה?, "כל שנה זה נזק לתלמידות, הן נפשות, השנים האלו הם הכי קריטיות בשבילהן, הרחוב פרוץ והן חייבות מחנכות באופן אישי, בירושלים יש עוד 20 סמינרים שבחלקן יש 20-25 תלמידים בכיתה, אז מה הבעיה?".

    "נשמע לכם הגיוני ששר הבריאות הרב ליצמן יבוא ויגיד לבתי חולים 'אתם תכניסו עוד חולים ובמשך השנים נבנה לכם עוד בנינים'?, התפקיד של הרשויות זה לבנות בנינים למוסדות. כמה כיתות הם בנו בשנים האחרונים?. העיירה רק דורשת שנכניס עוד תלמידות, אבל מבנים היא לא מקצה".

    לוין התייחס לעובדה שרוב הבנות שלא התקבלו הן ממוצא ספרדי, "אני אענה לכם בכנות מלאה ללא משוא פנים, דבר ראשון חלק גדול מאוד, 60 אחוז מה19 בנות, הן בנות שמעולם לא נרשמו לסמינר הישן, הבנות ששובצו נרשמו בכלל לסמינרים אחרים. זו המציאות".

    "מצחיק לשאול אותי, כשהן בכלל לא נרשמו אצלי, אתם מוזמנים לעשות סיור אצלינו ולראות כמה בנות ספרדיות יש, לא אספור ועד יומי האחרון לא אספור מי שייך למוצא כזה או אחר, כולם בני אברהם יצחק ויעקב, זה לא מעניין אותי, כמו שבכיתות החסידות לא אספור כמה יש ל'ביאלה' לסלונים או לבויאן".

    לדבריו של לוין, הסיבה שרוב הבנות שלא התקבלו הן דווקא ספרדיות נעוצה בעובדה נוספת, "במגזר האשכנזי יש חלק גדול ששייך לפלגים החסידים שהם מקבלים את כל הבנות מהחוג שלהם ללא סלקציה של רמה וכדו', ולכן באופן אוטומטי – מעל 50 אחוז מהאשכנזיות מתקבלות ללא בעיה ומבדק".

    הוא חזר שוב ואמר כי "לא ספרתי כמה אחוזים של בנות ספרדיות יש אצלינו,  ומעולם לא אתן שמישהו יסווג לי כמה ספרדיות יש. הסמינר הישן לא הפלה ולא יפלה ומי שרוצה יכול לדבר, וכשאנחנו נבדוק באופן רציני – נגלה שביחס לכולם אצלינו לא מפלים. ההפליה היא הפוכה, שדווקא אותנו מכריחים לצופף עוד. וכי למה לא לעשות חלוקה הוגנת בין כל הסמינרים?".

    על המאבק המשפטי אמר: אנחנו נלך עד בג"ץ, זה בציפור הנפש שלנו. גדולי ישראל מכל החוגים, תומכים בנו".

    מי הם אותם גדולי ישראל?

    "אשאל אותם אם אני יכול לומר את שמותיהן ברדיו".

    האם אנחנו לפני תקופת 'עמנואל 2'?

    "כולי תקווה שאנחנו לא לפני עמנואל 2. שמישהו יקבל אחריות ויחלק את הבנות בצורה שוויונית בין כל הסמינרים, אני בטוח שאם הנושא יגיע לבית המשפט הוא יקבע שאי אפשר לצופף עוד בנות בכיתות אצלינו".

    אם בית המשפט יפסוק נגדך, מה תעשה?

    "לא אעבור על חוקי המשפט, אעשה מה שיגיד. אני לעולם לא אלך נגד החוק".

    האזינו לראיון המלא:



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      לוין צודק במאה אחוז,

      דוד חכם אתה סתם פגיע ומרגיש נחיתי כנראה אתה ספרדי אבל אתה לא צודק, אתה מדבר כאלה שטויות.

    2. 9

      דוד חכם את מתייחס למנהל סמינר של 2500 בנות כאילו הוא פושע, אתה לא מעוניין אפילו לנהל שיחה עניינית, אתה כל הזמן קוטע בן אדם, אתה פשוט לא יודע מה………..

    3. 8

      בתי עלתה לט' בסמינר אחר שגם שם יש כיתות גדולות מאד היא אמרה שהיא לא יכולה ליטול ידים על מנת לאכול את האוכל שלה יש לזכור שהם לומדות עד השעה 15:00 משום שהתור גדול מאד אולי שיתחשבו , רעיון לשים כיור בכל כיתה
      מבחוץ לא מבינים במה מדובר , הבנות הנ"ל לא התקבלו מכל נמיני סיבות הן מבחינה לימודית וכן מבחינת צניעות איך אפשר להכריח לקבל אותם לא ממש הבנתי

    4. 7

      יש מספיק סמינרים מרגלית,מורשת ,נתיב החינון בית בינה ,במעלה מדוע להתעקש על מה שלא מתאים ההורים עושים עוול לבנות ולעצמם

    5. 6

      כשכל המגיבים פה יתבגרו ויגיעו לשלב של הכנסת הבנות לסמינרים מבטיח לכם שתדברו אחרת או שאתם תמימים או מיתממים וד"ל

    6. 5

      בס"ד
      את הרב ישראל לוין אני מכיר באופן אישי מדובר ביהודי עובד השם שעד לפני חצי שנה לא היה מעניין אותו דבר וחצי דבר חוץ מעבודת השם
      אביו הרב בונים לוין נשיא והבעלים של הסמינר קראו לנהל את הסמינר לאחר תקופה קשה שנחצו כל הגבולות של נושא האפליה גם בין האשכזים עצמם הכל היה מסווג לפי משפחות האליטה וכו' וכ'ו
      הרב ישראל בא לעלות את הסמינר על הפסים ולנהל אותו עפ דרך ישראל סבא
      הוא אדם האחרון שיפלא או מפלא הוא פשוט מדבר לוגית מציאותי לא קשור למה
      זה לא חכמה להגיד דופקים את היהודים
      דוד חכם אני מבין את כאבך אך טעית בכתובת בפרט שאתה לא מכיר כלל וכלל את הרב לוין פגעת ביהודי ישר זך וטהור שכולו עבודת השם ויראת שמים
      הטלת דופי בו השמצת ורמסת זה היה לשון הרע גמור בפרהסיה של עשרות אלפי מאזינים שמאמינים לכל משפט שאתה אומר כי השופר שלך שזה הרדיו קול חי משמש כשופרה של החדשות נקיות לפי היהדות
      חוס על אנישם עכשיו מדברים סרה ברב לוין על לא עוול בכפו כתוצאה מהראיון זה והתנצל בשידור
      גורו מיום הדין גורו מיום תוכחה כי זה ממשמש ובא

    7. 4

      הגיע הזמן להפסיק ללכת לסמינרים , הלימודים שם רדודים ולא שווים , יוצאים ללא תארים שווים , היום יש מספיק תחליפים שווים מכללות חרדיות מכון לב לחרדיות (דעת, תבונה ) תפסיקו לרדוף אחריהם הם לא שווים את זה .

    8. 3

      אתם גורמים עוול לכל אותם בנות ספרדיות ממשפחות טובות שרוצות סמינר איכותי ורציני ללא פשרות באורך השרוול והחצאית.
      כל אלו לא רוצות את כל הרחוב אצלם בכיתה מטעמי דת ולא מטעמי גזע!

      למה כל בת בבית ספר יודעת שהיא צריכה להתאים את עצמה בכל השנים שלפני הסמינר ורק בעלי המרפקים מוציאים ביום הדין את השד העדתי מהקופסה??

      הגיע הזמן שכל המוסדות יפסיקו לקבל תקציבים מהממשלה ויזכו לעצמאות תורנית וחינוכית!

    9. 2

      רבותי היגיע הזמן לומר את האמת .א.קודם אנ"ש שקרובים לחסידות לתפיסת התורה של ההנהלה ב .אח"כ ממלאים את הכיתות ובשלמונים של הממלאים מסבסדים את המיוחסות .ג.לא רוצים בשום אופן להכניס בנות שלשונות רעות החליטו ללכלך עלייהם שאינן מספיק …או שהבית לא מספיק …או שיש משהו במשפחה שנטש את דרך האמת..מספיק ריכול קטן וזהו.הבנתם!!!בטח לא תפרסמו !!!אלול.

    10. 1

      רח"ל תראו את 7 לאיפה הגענו זה המטרה של השלטון לחלן אותנו ולגופו של ענין זה התודה ליהודים שהקימו אחרי המלחמה מוסדות חינוך ולא הסתגרו אלא קיבלו בנות מכל העדות ולשם כך גם אימצו את העיברית כדי שיוכלו לקרב את כולם ויתרו על שפתם ועכשיו זורקים עליהם חיצים